Årsbästalista.

2. Converge - Axe To Fall


När jag skrev om Katatonias senaste album så nämnde jag att jag inte lyssnar så väldigt mycket på metal längre. Tur är då att det finns band som Converge som aldrig sviker och som aldrig får en att tappa intresset. Det här är ett album med en otrolig bredd. Bandet har alltid haft varit inne och kikat på vackra melodier i sin otroligt brutala musik och redan på förra plattan "No Heroes" visade dem att de kunde skapa vackra låtar som omöjligt kan kallas för metal. Den här blandningen skapar en sådan otrolig dynamik i bandets musik att det som sagt inte går att tröttna. För varje ny lyssning på albumet så hittar jag nya favoritdelar i låtarna. Nu kom skivan ganska sent i år och det finns en liten möjlighet att den med lite längre lyssningstid hade kunnat krypa helt upp på toppen, där dock en av de bästa rockplattorna någonsin hamnat nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0