Slottsfjell.

Här i Tønsberg är den årliga höjdpunkten för musikälskare utan tvekan Slottsfjellfestivalen. Jag hade mitt premiärår förra året och jag var väldigt positivt överraskad av upplevelsen. Det allra största pluset var att på festivaler här i Norge så är det faktiskt tillåtet att gå runt med sin öl på området istället för att som i Sverige vara fast i barområdet eller tvingas sitta i campingen om man vill ha sig lite gott att dricka. Nu kunde man istället mysa i gräset framför bra musik och gott sällskap (jag märker att jag längtar lite efter det nu när jag skriver om det).

Igår släpptes då de första artisterna till nästa års festival och det var för min del ett väldigt bra släpp. Det var tre artister som jag kommer se på fetivalen: Sivert Høyem, Zeromancer och Enslaved. Siverts senaste skiva, som var den första sedan Madrugada slutade, är välidgt bra och är väl en av de starkaste norska skivorna i år. Zeromancer är ett lokalt från Tønsberg som har medlemmar från ett av de största banden i Norge, Seigmenn. Zeromancer är inte på något sätt små, utan får väl även de räknas till den Norska "eliten" och självklart med den industriaktiga genren de håller sig i så är de väldigt populära i Tyskland. Deras senaste skiva "Sinners International" är det förövrigt The Garden som har släppt:).

Så den tredje helgen i juli nästa år kommer jag vara på plats på slottsfjellet igen, njutandes en kall öl i solen framför bra musik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0