Julkalendern lucka 21.

Black Keys - Brothers

Som sagt tidigare är det mest nyupptäckta band som tagit sig in på de högsta placeringarna på min lista. Black Keys senaste "Brothers" är en sån skiva. Det är med största sannolikhet också en skiva jag inte hört så speciellt mycket på om jag inte hade jobbat där jag jobbar. Vi spelar ju de skivorna vi har i butiken och i våras så valde jag att spela denna från nyhetshyllorna, utan att ha hört något med bandet förut. Det är en riktigt skön modern blues-skiva med schyssta soul och pop-inslag.

Det har ju visat sig att det här är bandets sjätte fullängdare och bakkatalogen visar sig vara riktigt bra den också! Nu har jag hunnit lyssna på allt ännu men det är något jag ser fram emot!

På Spotify!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0