Uppdatering #3

Tredje gången gillt!

The Garden
I sommar har det blivit en hel del jobbing på The Garden. Otroligt så bra jag trivs med detta jobbet, det är ju få förunnat att kunna jobba med det man verkligen älskar. Tyvärr kommer det troligtvis aldrig kunna bli ett heltidsjobb i en relativt liten by som Tönsberg ändå får räknas som.

I butiken har vi under sommaren haft öppet måndag-lördag, normalt sedan mars har vi haft öppettider torsdag-lördag och mer och mer satsat på vår nettsida. Vi har gjort om bedriften så att det så småningom endast vara vinyl i butiken, det syns redan på nettsidan då vi helt plockat bort CD'er.

Det sista vi har gjort nu är att börja lägga ut en del vinylsinglar på ebay (http://shop.ebay.com/thegardennorway/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p4340). Bara gå in och börja bjuda!

Från och med augusti så kommer jag också kunna kalla mig butikschef i den här butiken något som har varit på gång i ett par månader och en uppgift jag verkligen ser fram emot! Otroligt skoj och spännande och är det någon som skulle ha några tips på hur man skulle kunna utvida sin "business" så får ni gärna höra av er;)

Dagens shopping
Igår fick vi nya varor i butiken och i denna sändning var det väldigt mycket bra!

Här är vad jag plockade med mig hem:



Blue Cheer - "Vincebus Eruptum" och "OutsideInside".
Det var med Blue Cheer som hårdrocken startade! Sundazed har återutgivit dessa två klassiker på vinyl. De är ganska svåra att få tag i i bra kvalitet så det var ett bra initiativ från Sundazed som i övrigt släpper mycket bra gamla bortglömda 60- och 70-talsklassiker.



Witchcraft - "The Alchemist"
Riktigt cool retro stoner från Örebro. Detta är den tredje (och bästa) skivan från bandet.

Refused - "The Shape Of Punk To Come"
Den här skivan ska inte behöva nån närmare beskrivning. Epitaph har återsläppt detta legendariska hardcorealbum. Att en DVD med dokumentären "Refused are fucking dead" följde med gjorde inte saken sämre!



Explosions In The Sky - Tre vinyler (de har så långa namn så jag orkar inte skriva dem:P)
Jag har lyssnat en del på det här briljanta bandet på Spotify men aldrig riktigt tänkt mig för att checka upp dom närmare på vinyl. I Göteborg på besök hos vår Broder Daniel så blev jag inspirerad och beställde in två ex av varje album till butiken, ett till mig själv och ett av varje att sälja. Och tror ni inte de sålde med en gång!? Får beställa ett par till tror jag...

Nu när mitt liv ännu mer kommer kretsa kring vinyl så kommer jag säkert uppdatera här oftare. Redan nästa vecka blir det säkert ett par uppdateringar. Då väntar vi nämligen varor från bolag i England och Holland och det kommer några riktiga guldklimpar!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0