Flytt.

Nästa vecka så ska jag och flickvännen flytta till en större lägenhet. Med i flytten ska ju också skivsamlingen. Äntligen så kommer jag att ha plats för en värdig förvaring av vinylerna, problemet är bara hur det ska gå till väga!?

Vad har egentligen hänt med IKEA? När man var mindre så fanns det ju backar som var precis rätt storlek att förvara vinyl i. Nu var vi på IKEA för två veckor sedan och letade efter liknande men kunde inte hitta några. De förvaringslösningarna som finns idag på IKEA är för vinyler för höga, för smala, för långa osv. Vi har även varit på andra butiker som jysk utan att hitta något som passar ordentligt. På jysk hittade vi dock den här där backarna var av perfekt storlek, och de ser ju faktiskt rätt bra ut också, men det känns lite overkill att betal 700:- (800 ordinarie) för fyra backar och det kommer behövas minst två stycken såna hyllor.

Har hittat en lösning som är perfekt men även det är ju lite dyrt. Hade jag varit mindre kräsen hade en "Expedit" från IKEA varit det ultimata, men jag vill att man ska kunna bläddra i vinylerna som man kan göra i backar och i den lösningen jag länkade. På ett forum (bilder längst ned på sidan) hittade jag också ett ganska schysst sätt att förvara skivorna på. Inte lika smidigt att bläddra i det dock.

Vi får se vad vi kommer fram till för lösning. Tips är självklart mycket välkommet!

Kommentarer
Postat av: D.

Kör på ("halv") expedit själv. Funkar bra tycker jag, om man inte har helt fullt vill säga. Har ju inte tillräckligt med vinyl för att fylla riktigt hela än, men eftersom jag har 5 av 8 fack judeproppfulla så ska jag placera ut dem jämt över alla istället. :) Jag undrar hur många skivor det kan vara nu, borde ju närma sig 500 vinyler iaf tror jag! :D

2009-11-05 @ 18:05:57
Postat av: Richard

Ja, expedit är ju egentligen den mest praktiska lösningen:)

Är ju lite petig med att jag väldigt gärna vill ha så att man kan bläddra vinylerna, särskilt med de plastfickorna som jag använder, då är det lite svårt att läsa på ryggen vad det är för skivor. Och så blir det ju lite snyggare när ser hela omslagen:)

Problemet är ju att det tar lite mer plats. Men nu blir det iaf att köpa de lådorna på Jysk från Sverige istället så blir det lite billigare, hoppas det blir en schysst lösning!

2009-11-06 @ 02:10:26
Postat av: D.

Jo, jag förstår dig. Det vore onekligen coolt! Lycka till :)

2009-11-06 @ 16:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0