Årsbästalista.

3. Katatonia - Night Is The New Day


Katatonia är ett band som jag nämnt ett par gånger i den här bloggen- med all rätt! Faktum är att jag just nu spelar "Last Fair Deal Gone Down" på min vinylspelare medans jag skriver det här. Det här bandet bara växer och växer för mig, och då har jag ändå lyssnat på dem i sju-åtta år. Jag har märkt på mig själv att jag lyssnar mindre och mindre på metal och jag tror att Katatonias metalliska, melankoliska rock verkligen är grejen för mig. "Night Is The New Day" är absolut ett av bandets starkaste album hittills. Från första låten i "Forsaker" till den avslutande, otroligt vackra, "Departer" (som Renkse sjunger tillsammans med Krister Linder från Enter The Hunt) är det enbart melankoliskt vackra toner som ljuder ur högtalarna. Som jag nämnt tidigare så är Katatonia, och framförallt "Night Is The New Day", det perfekta soundtracket till höst/vinter-mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0