Dagens shopping.

Idag var jag återigen på jobb och sedan sist hade vi fått en hel del varor och mycket som lockade. Det här blev det att ta med hem:


Amon Amarth - Versus The World. Ett återsläpp av bandets klassiker som innehåller en del av de bästa dödsmetallåtarna någonsin.

The Devil's Blodd - The Time Of No Time Evermore. Den här skivan har jag fortfarande inte hört så det ska bli väldigt spännande!!

Eels - End Times. Nya släppet från Eels. Ska vara mycket avskalad och nedstämd. Jag hoppas och tror att det betyder vackert!



Roky Erickson & The Aliens - The Evil One. Borde inte behöva någon närmare beskrivning;)

Esbjörn Svensson Trio - Best Of. En samlingsplatta från Sveriges bästa jazzgrupp som så tragiskt fick sluta när Esbjörn Svensson omkom för snart två år sedan.

The Haunted - Dead Eye. Har vuxit till att kanske bli mitt favoritalbum med gruppen. Melodiskt, mörkt och tungt på samma gång. Peter Dolving är en sjukt bra sångare!



Kyuss - Wretch. Debutalbumet från detta legendariska stoner rock-band. Innehåller också min favoritlåt med bandet "I'm Not", mycket bra!

Shining - Grindstone/In The Kingdom Of Kitsch You Will Be A Monster. Gruppens två första cd'er samlade på ett vinylsläpp. Jag blev mycket imponerad av deras senaste LP "Blackjazz" så det ska bli spännande att höra hur det hela började.

Tiamat - Amanethes. Gothrock på sitt bästa!!

Kommentarer
Postat av: D.

Värt med Roky och The Devil's Blood!

Kolla in Griftegårds nya LP förresten, jag har inte hört den än själv dock.

2010-02-16 @ 22:45:54
Postat av: Richard

Ja, de är jag nöjd med:) Hela dagens fångst var väldigt fin faktiskt!



Var får jag tag i Griftegård nånstans då?:)

2010-02-17 @ 01:29:57
Postat av: D.

Nachtgnosis har släppt vinylen. CD:n är samma bolag som The Devil's Blood. Plattan finns på spotten för lyssning!



Fan vad mycket du köper. Din jävla fitta. Haha. Jag är avis för jag har inte råd alls. Men jag tror det blev 200-250 fonogram för mig förra året, så det är väl inte så jävla illa än. Jag är uppe i typ 6 i år. :)

2010-02-17 @ 12:22:31
Postat av: Richard

Hm, jag tänkte skriva att det har varit en segstartat år för mig också men så började jag se lite över mina köp och inser att jag har väl handlat en 40-50 plattor hittills i år:P



Fortsätter det i den takten så har jag snart inte plats för mina skivor!:P



Lyssnar på Griftegård nu.

2010-02-17 @ 15:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0