Soul of a woman was created below.

Har haft en riktig 60- 70-talsperiod den sista tiden och lyssnat på bland annat David Bowie, Grateful Dead, The Clash med flera. Men allra mest på sistone har jag lyssnat på är bandet som, när allt kommer till kritan nog ändå får ses som, det bästa rockbandet någonsin! Det är väl Beatles och Black Sabbath tätt följt av Pink Floyd som skulle kunna vara uppe och nosa på den titeln...

Det finns väl egentligen inte så mycket att säga om det bandet, de borde de flesta redan känna till. Jag har ett par Zeppelin-vinyler på ingång från de brittiska öarna. Tänkte att det är dags att göra Zeppelin-diskografin komplett, iaf på de "vanliga" släppen.

Den tionde december 2007 så hade bandet en uppmärksammad re-union också som jag och min kompis Daniel var sjukt lyckligt lottade att få chansen att bevittna.

Här är en video jag tog med min skruttiga kamera (kan inte spelningen komma på DVD/Blu-ray snart!?):

Det diskuterades ju under den perioden om en världsturné som inte verkar bli av... Förhoppningsvis får jag se John Paul Jones i sommar uppträda med Them Crooked Vultures på Rock-am-ring...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0