Dagens shopping.

Det har börjat röra på sig ordentligt bland skivsläppen och några guldkorn har redan kommit. Idag fick jag lite varor som jag var tvungen att hämta med lite hem ifrån:

Mogwai - Hardcore Will Never Die But You Will

Denna skiva är väl en av de som jag sett fram emot mest detta året. Flera länkar har postats på Facebook bland mina vänner om den också och det har varit otroligt lockande att lyssna på skivan men jag har lyckats hålla mig utan att lyssna en sekund på den. Premiärlyssning är just nu alltså med vinylen på spelaren och vilken öppning!

Spotify-länk


Twilight Singers

Detta bandet har jag inte hört förut, men det finns en hel del indikationer på att den kan vara bra:

1. Den är släppt på Sub Pop (precis som amerikanska utgåvan av Mogwai:))

2. Det är Greg Dullis band, frontmannen från Afghan Whigs.

3. Gästspelar gör bland andra Mark Lanegan som ju har en av de coolaste rösterna i mannaminne!

Skivan finns tyvärr inte på Spotify men här är bandet.

 

Jarle Bernhoft - Solidarity Breaks

Lite soulpop for the lady;)

Inte heller denna finns på Spotify men Jarle gör det.


Pink Mountaintops - Outside Love

I Vancouver i Kanada kan man det här med bra musik. Det är tydligen lite av ett kollektiv som spelar musik tillsammans och frukten av detta kollektiv har, framförallt, blivit Black Mountain, bandet som släppte förra årets näst bästa skiva. Ur detta musikkollektiv har också Pink Mountaintops vuxit fram. Båda banden har funnits ungefär lika länge och har båda släppt tre album. Pink Mountaintops låter ungefär som Black Mountain med mer Shoegaze/Dream Pop-tendenser. Skivan har också en ganska rolig sticker på vilken det står: "Ten songs of love and hate that read lika a Danielle Steel romance novel." Mycket bra helt enkelt:)

På Spotify!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0