Julkalendern, catch-up. Pt. 2.

Ja, då har jag kommit fram till listans slut och således den skiva som jag tycker har varit den bästa från det gångna året. *drumroll*

Wolf People - Steeple

Wolf People var för mig ett okänt band för ett halvår sedan ungefär, men efter turné med Dungen och allmänt goda ord skrivna om dem så var jag ju tvungen att höra bandet. Det är jag glad för att jag gjorde. Wolf People existerar egentligen 35-40 år för sent. Det här skulle lika gärna kunna vara en skiva från mitten av 70-talet. Skivan har det mesta som jag älskar med musiken från det decenniet och bandet blandar friskt till en riktigt dynamisk och otroligt bra skiva, helt enkelt.

Här har ni skivan på Spotify.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0