Årsbästalista.

8. Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures


Den här "supergruppen" hade jag, av självklara anledningar(?), höga förväntningar på. När jag fick höra att storheterna Josh Homme, Dave Grohl och (inte minst!!) John Paul Jones hade ett projekt tillsammans var det nog så nära musikalisk ståfräs man kunde komma. Det var till stor del med tanke på vad Grohl och Homme lyckades baka ihop på "Songs For The Deaf" och stoppar man sedan i en ingrediens som basen från Led Zeppelin kan det inte bli annat än bra, eller? Den första lyssningen hade jag i skivbutiken jag jobbar i och det var faktiskt en stor besvikelse. Det var egentligen ingenting som fastnade. Jag valde att inte ge upp utan plockade med mig vinylen hem samma dag och den har framförallt gått varm i iPoden sedan dess (briljant uppfinning det där för övrigt att man får med download av album vid köp av vinylen...) och skivan växer för varje lyssning. Nu går jag runt och nynnar på "New Fang" mest hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0