Årsbästalista.

6. Alice In Chains - Black Gives Way To Blue


Årets comebackskiva! När jag fick höra att Alice In Chains skulle släppa nytt så var jag inte helt övertygad om att det var rätt val. Hur skulle bandet klara sig utan sin gamla sångare Layne Staley? När jag hörde första singeln "A Looking In View" så höjdes förväntningarna väldigt. Ett blytungt monster som hade allt, och lite därtill, som man kunde önska av en låt av AIC. När sedan albumet landade i skivhyllorna kan jag inte annat än hylla det. Mäkta imponerad är jag, mycket bättre än vad jag vågat hoppats på. Den har allt från den tunga och redan nämnda "A Looking In View", den refrängstarka "Check My Brain" till det vackra och avslutande titelspåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0