Årsbästalista.

Oj, nu var det väldigt längesedan jag uppdaterade den här bloggen så det är verkligen på tiden.

Nu har jag och flickvännen kommit i ordning i vårat nya hem och en uppdatering hur lösning med skivuppbevaringen kommer vid senare tillfälle, men jag blev väldigt nöjd.

Istället så tänkte jag att jag skulle räkna ned årets topp-tio-album med att presentera ett om dagen och då komma med årets platta på självaste julafton. Nu har jag börjat en dag för sent så det kommer då två stycken med en gång helt enkelt.

10. Dinosaur Jr. – Farm

Gitarronanin i låten ”I don’t wanna go there” är sjukt bra och det är i övrigt en väldigt låtstark skiva med många godbitar som sticker ut ”Friends” och ”Pieces” är ytterligare två briljanta exempel. Skrammelrock på sitt allra bästa!

9. A Camp - Colonia

Årets popalbum, utan tvekan! Till skillnad från den första A Camp-skivan så håller denna en jämn väldigt hög nivå från första till sista sång. Mina personliga höjdpunkter är "Love Has Left The Room" och "Golden Teeth And Silver Medals". Vi bjöds också på en väldigt fin konsert på ett somrigt Liseberg i somras, mycket vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0