En tur till föräldrarna.

Jag tror nog att jag har min pappa att tacka väldigt mycket för mitt stora musikintresse. När jag var liten så var jag mycket och letade i hans skivsamling och hittade där Beatles, Clash, Queen, David Bowie och andra gamla klassiker. Under tiden så har hans skivsamling bara hamnat längre och längre in i förråd och sådant hemma hos dem så när jag var hemma en sväng i helgen så bestämde jag mig för att ta mig en genomgång av den närmare 600 skivor stora vinylsamlingen för att se om det var några guldklimpar i den.

Med listan i tankarna tog jag mig an samlingen och hade en skojig timme med att gå igenom alla skivor tillsammans med pappa och flickvän. Det mesta i samlingen var saker som inte jag hört talats om och allt som ofta fick jag svaret "brittisk pop" när jag frågade vad det var för musik på skivan.

Däremot hittade jag en hel del skoj, Prince, The Jam, Clash med mera, med mera och vår samling blev helt plötsligt ca. 200 vinyler rikare och pappas dito 200 fattigare. Jag hade planerat att jag skulle ta med mig mina vinyler som jag hade stående hos mor och far hem, istället fick jag lämna de och även ett par "nya" och då fylla de två vinylväskorna jag lånat från The Garden med skivor från pappas samling så nu har jag lite att flytta hemifrån när det blir dags för flytt för mig och flickvännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0