Varför tar det ibland så lång tid?

Varför är man ibland så seg på att höra på band och artister som man mer eller mindre är säker på att man tycker om? Ett exempel är bla. det franska metalbandet Gojira som jag läst om i ett par år och alltid när det skrivits om dem så låter det precis som något jag tycker om. En blandning mellan Meshuggah och Mastodon har det ofta sagts och i våras så började jag lyssna på det (då de skulle spela på Slottsfjellfestivalen här i Tönsberg)- och visst var det så bra som det sagts.

Men det var den det. Det som fick mig att tänka på detta var först och främst Dave Matthews. I år så släppte bandet skivan "Big Whiskey And The GooGrux King" och efter att ha lyssnat på det ett par gånger i butiken där jag jobbar så blev jag helt såld. Senaste tiden har jag lyssnat mer och mer på de tidigare släppen också och det är ju väldigt mycket bra som bandet har släppt under sin karriär hittills. Nu ser man ju att bandet ska spela i Stockholm i februari och i London i mars. Då är det bara att boka flyg till Londond då!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0