Black-band.

Hur många otroligt bra band finn det egentligen som börjar på Black? Det självklara bandet är ju Black Sabbath som kanske till och med var först?

Efter hårdrocksgudarna har det kommit väldigt många, Black Flag, Black Label Society, Black Debbath för att nämna några få.

 

Här är mina två av mina favorit-Black-band för tillfället plus det för evigt och alltid bästa Black-bandet.


Black Keys

Det här är en ny bekantskap för min del. Bandet har hållt på i över tio år men det var inte förrän deras nya skiva "Brothers" kom till butiken som jag började höra på dem. Jag spelade CD'n i butiken ett par gånger och började digga ordentligt. Det här är absolut en kanditat till årets album och något som alla borde höra närmare på. De blandar friskt mellan genrerna blues, rock, lite funk, lite jazz ibland en väldigt fin symbios av många stilar helt enkelt även om samlingsnamnet kanske skulle vara indierock?


Black Mountain

Här ser ni bandets andra album "In The Future" från 2008. Även detta band är det svårt att sätta en label på, det är allt från stoner rock till pop och allt möjligt däremellan ett ganska originellt band skulle jag vilja säga. Bandet släpper nytt album, "Wilderness Heart" nu i september och jag ser verkligen fram emot hur de har utvecklat sig. Det finns ett par låtar ute redan som jag inte har lyssnat på ännu, jag försöker hålla mig till skivan kommer även om det är lite svårt men jag har lyckats än så länge...

 

Black Sabbath

Här behöver jag inte skriva så mycket egentligen. Ett av världens bästa band, period!

 

Så lämnar jag med en fråga: Vilket är egentligen det bästa Black-bandet efter Sabbath?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0