Dagens shopping.

Idag fick vi varor från vår distributör i Holland och dessa innehöll många fina grejer!

Det här är vad jag fick med mig hem:

Smashing Pumpkins - Teargarden By Kaleidyscope

Billy Corgan gör kanske inte lika bra musik som tidigare man han är en rackare på att släppa coola utgåvor av skivorna! "Teargarden..." Ska släppas i flera omgånger och kommer till slut innehålla 44-låtar, det här är den första delen med en 7"-vinyl, en EP CD och en handgjorde asterisksten(!) allt förpackat i en snygg träbox!

 

Aerosmith - Nine Lives

Ytterligare ett släpp i den fina Music On Vinyl-serien. Den här klassikern är kanske inte det bästa bandet har presterat men det blir nästan lite nostalgi för min del. Jag kommer ihåg att vi köpte CD'n till pappa när han fyllde år när den precis kommit ut och jag lyssnade väl säkert mer på den än vad han gjorde.

Porcupine Tree - In Absentia

Återsläppen av Porcupine Tree-vinylerna fortsätter. Jag har egentligen inte köpt de andra främst för att priset är relativt högt. Det måste jag väl göra så småningom för det är ju ett otroligt bra band! "In Absentia" är enligt mig det näst bästa bandet har presterat efter oslagbara "Deadwing" (som jag spänt väntar på ska komma i samma återsläppsserie) så det kändes som att det var dags att börja här.

 

Anathema - We're Here Because We're Here

Anathema har jag egentligen bara hört en skiva av (A Natural Disaster), en skiva som jag tycker är väldigt bra! När den nya skivan fick 9/10 i senaste Classic Rock Magazine och dessutom är producerad av Steven Wilson så måste det ju bara checkas upp!

Meshuggah - Alive

Första live-skivan (väl?) från ett av de mest originella och bästa metalbanden.

Watain - Lawless Darkness

Uppföljaren till briljanta "Sworn To The Dark" låter ungefär som sin föregångare men inte riktigt lika bra. Väldigt schysst vinylutgåva dock!


Mycket ny musik den sista tiden och ännu mer blir det snart! På pre-order sedan länge har jag Converges Jane Doe som släpps i ny vinylutgåva och idag får vi besked om att den är klar från bolaget och ska börja skickas ut, goda nyheter!! Något som jag inte väntat riktigt lika länge på (men en stund) är den nya Dungen som kommer i september, kommer med största sannolikhet bli årets skiva. Också vinylutgåvan av Opeths konsert på Royal Albert Hall i år är beställd även den har release i september. Imorn får vi också Arcade Fires nya skiva "Suburbs", den kan nog kanske vara värd att kolla upp tror jag... Mycket gott att se fram emot alltså!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0