Senaste veckornas shopping.

Det har varit dåligt med skivköp en liten period nu. Sedan sist har det nog bara blivit de här tre. Det blir nog mer när september och hösten kommer då det för det första kommer fler skivor och för det andra så blir det dubbelt jobb, vilket betyder lite extra pengar i kassan :)

NOFX - The Longest EP

NOFX är ett band jag har tyckt om lite på avstånd länge länge. Jag har inte lyssnat så väldigt intensivt men när jag väl gör det så inser jag att det är ett bra punkband! Nu kom så en samlings-LP som samlar bandets alla singel- och EP-spår så det kändes som en bra första skiva att köpa med dem.

Iron Maiden - The Final Frontier

Nya Iron Maiden i en riktigt schysst utgåva, gatefold sleeve och dubbla picture disc-vinyler man kan alltid lita på Maiden att ge ut visuellt bra skivor iaf. Hur är det då med musiken? Jag kan börja med att säga att jag aldrig egentligen varit ett stort Maiden-fan. Jag har liksom alltid hört på de låtarna som alla känner till "Run To The Hills", "Number Of The Beast" osv. men aldrig riktigt satt mig in så mycket mer i bandet. Att bandets 15e(!) album skulle bli det som fick mig till att bli Maiden-frälst trodde jag aldrig när jag köpte det. Men nu sitter jag här och har lyssnat på inte så mycket annat än Maiden de senaste veckorna. Jag har plockat fram min väldigt tunna Maiden-vinyl-samling som består av "Killers" och "Piece Of Mind" och de har gått på högvarv tillsammans med den nya skivan och äntligen börjar jag se storheten med bandet, varför skulle det dröja ända till nu? Nu är det bara att börja samla ihop hela back-katalogen...

Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet

Bandets senaste skiva som kom redan i 2007 som jag inte köpt förrän nu, men det var också på tiden. Jag ordentligt inspirerad efter att jag köpte nyutgåvan av "In Absentia" i början av månaden och får fortsätta samla på återsläppen som de ger ut nu på vinyl. Mycket bra band!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0