Julkalendern, lucka 1.

Vad vore väl en blogg utan en julkalender? Jag kommer under 24 dagar presentera min lista över de 24 bästa albumena från året som har gått. Detta kommer vara en högst personlig lista utan något som helst försök till objektivitet. Den kommer ju så klart också endast innehålla skivor som jag har hört en del på. Det finns skivor som har kommit under året som jag vill höra och som förmodligen hade tagit en plats på denna listan. Förhoppningsvis får jag chans att lyssna på dem om inte allt för länge och kan kanske skriva ett inlägg om dessa vid ett senare tillfälle?

Det om det, här kommer lucka ett och således den 24e bästa skivan i år (man behöver inte vara allt för petig med placeringarna heller, många av skivorna hade säkert kunnat byta plats om jag hade gjort den här listan om en vecka. Jag har varit desto mer noggrann vilka skivor som ska vara på topp-20, topp-10, topp-5 osv.).

Enslaved - Axioma Ethica Odini

Enslaved fortsätter på den inslagna vägen med sin "Pink Floyd-metal". Jag har varit väldigt imponerad av de tidigare skivorna som bandet har släppt på 00-talet men jag tycker dessvärre att den här skivan är ett litet steg tillbaka utan de mest magiska stunderna som bandet nådde på föregångarna "Vertabrae" och framförallt "Isa". En bra skiva är det trots allt!

 

BONUS!

Som en liten bonus så delar jag med mig av en Spotify-lista som jag gjort med låtar från några av de bästa skivorna i år, enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0