Julkalendern lucka 16.

Kvelertak - Kvelertak

Från och med förra luckan så gick jag ju in på min topp-10-lista från året. Jag har den färdig och sammanställd på min pc klar att presenteras här i bloggen och det slår mig att jag bara har en enda metalskiva på topp-10. Det är ju ändå den musiken som står mig närmast hjärtat, eller? Jag har publicerat två såna här topplistor tidigare, dels en från i fjol här på bloggen och så en från 2006 på min last.fm-sida. Förra året var det två metalskivor som toppade och ser man på listan från 2006 så var i stort sett allt metal (är väl Khoma och Tool som inte helt kan kallas metal, men hårdrock iaf...).

Hur som helst. Här är då det enda metalalbumet på topplistan och det är verkligen värt en hög placering på listor som denna. Det norska metalbandet Kvelertak släppte i år sitt debutalbum och det blev genast hyllat och har till och med kallats "det bästa norska debutalbumet någonsin" i norska medier. Så mycket kan jag inte om norsk musik att jag kan hålla med eller säga emot, men det är säkert inte omöjligt. Det är en skön mix vi bjuds på på albumet det är allt från allsångs-refränger till blastbeats och hardcorebreaks. En skiva som har nästan allt och är helt klart den bästa metalskivan i år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0