Julkalendern lucka 20

Arcade Fire - Suburbs

Nu har jag kommit in på topp-fem på min lista över årets bästa skivor. De fem skivor som tagit sig in här är skivor med band som är oftast är en bit in i karriären men som jag inte har upptäckt/tagit mig tid till att lyssna på ännu. Först ut av dessa är Arcade Fire med sitt sista album "Suburbs". Jag skrev kort några rader om skivan tidigare. Som jag skrev då så behövde den ett par lyssningar innan jag började inse vilken otroligt bra skiva det är. Sen hjälper det ju också när man kan lyssna på låtar i coola samband likt det här. Där man med hjälp av Google Earth får se en musikvideo från sin egen gata.

Som sagt, det är kul att hitta positiva överraskningar som denna skiva och jag kommer fortsätta presentera såna de närmsta dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0