What do you love about music?

To begin with...
Everything!

Bästa avslutningsorden i någon film, någonsin! Nu har jag precis sett min favoritfilm alla kategorier för femtioelfte gången eller något sådant. Jag får verkligen inte nog av Cameron Crowes, mer eller mindre, självbiografiska mästerverk "Almost Famous", eller "Untitled" som den längre versionen heter.

Det är en film som verkligen har allt, men det som gör det för mig är så klart att filmens huvudtema är musik, och inte vilken musik som helst utan under rockens storhetstid på 70-talet. Första gången jag såg filmen minns jag att jag inte ville att den skulle ta slut, jag ville ha mer musik, jag ville att Penny och William skulle få varandra, jag ville fortsätta följa Stillwater på ytterligare en turnè. Nu är den förlängda versionen ca. 2.5 timmar så den är lagom längd på men verkligen inte för lång för min del, den har jag tom sett med kommentatorspår på en gång och det var intressant att höra Cameron Crowe berätta om filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0