Dags för uppdatering.

Nu var det väldigt längesedan jag uppdaterade sist.

Det har blivit ett nytt år, skivsamlingen har vuxit och jag har framförallt köpt lite kärlek:)

I veckan så beställde jag den här skönheten:

Tillsammans med en Pro-ject speedbox för stabilare fart och spelning så blir det nog vääääldigt bra!

Nu är det bara att vänta i två månader innan jag får använda mig av den. Något som inte är helt optimalt med att bo i Norge och utanför EU är att det kan bli hutlösa frakt och tullpriser när man beställer från utlandet. Nu beställde jag spelaren från Tyskland där den var mer än 1 000 kronor billigare än om jag köpt den här i Norge. I Norge har de däremot en regel (som de haft i minst 20 år eller nåt sånt) att om en order överstiger 200 kronor (!!!) så ska det betalas mervärdesavgift på 25 procent. För att undgå detta så har jag istället beställt den hem till mina föräldrar i Sverige för att på så sätt slippa betala frakt- och tullavgifter på närmare 1 000 kronor. Nästa gång jag ska hem är inte förrän i slutet av mars... Nå ja, jag får helt enkelt bara hålla mig till tåls...

Så vad har tillkommit i samlingen sedan sist? Det har blivit en hel del faktiskt. Här är ett par vinyler:
Flight Of The Conchords - S/T
Flight Of The Conchords - I Told You I Was Freaky
Motorpsycho - Heavy Metal Fruit
The Company Band - S/T
Sunn O))) - Monoliths & Dimensions
Smashing Pumpkins - Machina-The Machines Of God (PD)
Miles Davis - In A Silent Way
Girls - Album

För att nämna några:)

Här kommer en liten bilduppdatering på hur vi fått det i vår nya lägenhet:

Vår fina lilla krok med innbyggda hyllor där vi placerat några vinylboxar, alla CDer och några DVD-boxar.

Några vinylerbackar...


Det lilla stereouppsettet som ju kommer bli lite finare snart med den nya spelaren:)


Och så de sista backarna...

Kommentarer
Postat av: D.

Nice dude! :) Vad gick mastodontspelaren på?

2010-02-01 @ 23:33:14
Postat av: Richard

Tillsammans med Speedboxen så hamnade kalaset på 395 euro, så ca. 3 200 norska:)

2010-02-02 @ 18:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0