Årtalsgrej...

Jag för en lista över mina skivor, både på Discogs och i en excel-lista. I excel-listan för jag in artist/grupp, skivtitel, skivbolag och vilket år skivan blev släppt.

Idag tyckte jag att det skulle vara roligt att se från vilket år hade jag sammanhängande skivor ifrån varje år. Alltså om jag har minst en från varje år från 1984 men ingen 1983, så skulle det vara 1984.

Jag sorterade min lista efter årtal och scrollar högst upp. Jag trodde egentligen att det skulle börja tidigare men det är först från året 1965 som jag har skivor från varje år. Eller?

Jag fortsätter att scrolla ned och visst har jag skivor från varje år därefter, en del år mycket fler än andra... Men så kommer jag helt plötsligt till 1997 och från det året har jag... ingenting!

Nu var ju inte sista halvdel av 90-talet några stora år för vinylen men något trodde jag väl att jag skulle ha skrapat ihop genom åren.

Kom det ingen bra musik det här året eller vad är grejen? Var det bara Backstreet Boys och Spice Girls?

Så, jag har alltså skivor från från varje år från 1998 och framåt... Det här måste det bli ändring på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0